Kultur og samhandling

Hva lærer man om i faget kultur og samhandling?

Her vil du lære å utforske hvordan ulike kulturer og bakgrunn kan påvirke kommunikasjonen og kundebehandlingen. Hvilke hensyn man bør ta i møte mellom kunder og gjester. Du vil lære å planlegge og gjennomføre et arrangement eller reise. Hvordan håndtere klager fra kunder på en god måte, hvilke tiltak som bør gjøres for å unngå å havne i en konfliktsituasjon.

Oppgave 1: Kulturforskjeller

Alle kunder og gjester er forskjellige. For å møte dem på en god måte må vi forsøke å forstå hva de ønsker, og hvilke forventninger de har. Som servicemedarbeider må man være god til å lytte og fange opp signaler gjennom gjestens kroppsspråk.

Klikk på bildet for vite mer!

Oppgave 2: Vertskapsrollen

Bedriftens ansikt utad. Førsteinntrykket er svært viktig. Hvordan vi er kledd, og hvordan vi representerer arbeidsplassen vår overfor kunder og gjester, betyr mye for bedriftens omdømme.

Klikk på bildet for å vite mer!

Scroll to top